شرایط تحصیل در آلمان

یازار :

+0 به یه ن
  • شرایط تحصیل در آلمان چیست ؟
  • آیا تحصیل در آلمان رایگان است ؟
  • شرایط ورود به کالج آلمان چگونه است ؟
  • ایا تحصیل در آلمان با دیپلم امکان پذیر است ؟
  • برای تحصیل رایگان در رشته ی پزشکی چه باید کرد ؟
  • تحصیل در آلمان بدون مدرک زبان حقیقت دارد ؟

آلمان کشوری است که از نظر شرایط تحصیلی در ردیف بالایی قرار دارد به طوری که بسیاری از افرادی که علاقه مند تحصیل در خارج از  کشور هستند معمولا المان را برای تحصیل انتخاب می کنند تحصیل رایگان در کشور آلمان و شرایط تحصیل در آلمان از مهم ترین دلایلی است که موجب جذب افراد جهت ادامه ی تحصیل می شود. از دیگر دلایلی که دانشجویان این کشور را انتخاب می کنند می توان به کیفیت اموزش و بازار کار مناسب در المان  اشاره کرد.

شرایط اعزام دانشجو  به آلمان و تحصیل رایگان

اگر شما قصد ادامه تحصیل در دانشگاه های دولتی آلمان را داشته باشید هزینه های بسیار کمی را متقبل خواهید شد. دولت المان به دلیل ظرفیت های زیاد پذیرش دانشجو و موقعیت های فراوان شغلی امکان تحصیل رایگان برای دانشجو های بومی و غیر بومی را فراهم کرده است. بنابراین اکثر دانشگاه ها در المان که به زبان المانی ارائه می شوند رایگان هستند اما ان دسته از دانشگاه هایی که به زبان انگلیسی هستند هزینه های کمی را از دانشجویان دریافت می کند. لازم به ذکر است که تحصیل در اتریش،فرانسه و نروژ نیز رایگان می باشد.

جهت کسب اطلاعات جامع در خصوص شرایط تحصیل در آلمان با ما در تماس باشید

۰۲۱-۸۸۲۸۸۲۰۰

نظام اموزشی آلمان

نظام اموزشی و شرایط تحصیل در آلمان به نحوی است که دولت مرکزی دخالتی در ان ندارد و معمولا بر عهده ی ایالات می باشد.
درالمان برای کودکان ۱ تا۶ سال کودکستان هایی بنا شده است که خانواده ها در صورت تمایل می توانند کودکان خود را در این کودکستان ها ثبت نام کنند. کودکان پس از گذراندن دوره ی ابتدایی وارد مرحله ی دبیرستان می شوند که این دوره تا کلاس نهم یا دهم به طول می انجامد.
به طور کلی در سر تا سر اروپا هیچ مدرکی مبنی بر مدرک دیپلم وجود ندارد. بنابراین اگر شما قصد اخذ مدرک تحصیلی را دارید میبایست از طریق یک روش ملی وثبت شدهبا گذراندن یک دوره ی تحصیلی را در کشور های دیگر از اتحادیه ی اروپا بگذرانید مدرک خود را اخذ نمایید. در بیشتر موارد شما می توانید بیانیه ی مدرک تحصیلی خود را بدست اورده که نشان دهنده ی چگونگی گرفتن مدرک دیپلم در کشور های اتحادیه ی اروپاست.
قوانین تحصیل با مدرک دیپلم در المان:
• بررسی میزان هزینه ای که برای خدمات در نظر گرفته شده
• مدت زمان ارزیابی چقدر است(ممکن است چند ماه به طول بی انجامد
• شما چگونه می توانید به نتیجه ی قطعی برسید از طریق یک سند؟یا ارائه ی یک گزارش مقایسه ای؟
• اگر شما مدرکی مانند مکمل دیپلم که به فرمت اروپا باشد را داشته باشید مدرک شما به اسانی قابلیت شناخت دارد.
مقطع لیسانس اولین مقطع دانشگاهی المان است که دانشجو در۶ یا ۸ ترم می تواند مدرک لیسانس در المان  را اخذ نماید. همچنین برای اخذ پذیرش لیسانس در المان شما باید  علاوه بر قبولی در دانشگاه های معتبر  گواهی پایان دوره ی تحصیلی ۱۲ ساله ی خود را داشته باشید.
مدت دکتری در المان حدود۴ سال می باشد که به دو زبان المانی و انگلیسی ارائه می شود. اگر دانشجو بخواهد به زبان المانی در مقطع دکتری تدریس کند باید مدت dsh  یاtestdaf  را داشته باشد.
تحصیل در آلمان

تحصیل در آلمان

کشور آلمان به دلیل داشتن دانشگاه هایی با رنکینگ خوب، استانداردهای بالای زندگی، اقتصاد قوی، درصد بی کاری پایین و شرایط تحصیل در آلمان هر ساله دانشجویان زیادی را به خود جذب کرده است. دانشگاه های آلمان به دو دسته تقسیم می شوند: خصوصی و دولتی که البته دانشگاه های دولتی آلمان همیشه مورد استقبال بوده و مهم ترین دلیل آن رایگان بودن تحصیل است افرادی که در کشور خود در دانشگاه پذیرش دارند می توانند برای دانشگاه های این کشور اقدام کنند و با داشتن مدرک تحصیلی دانشگاهی برای مقاطع بالاتر پذیرش بگیرند. گرفتن اقامت دائم بعد از تحصیل در آلمان یکی از انگیزه های افراد برای اخذ ویزای تحصیلی می باشد که کاملا شدنی و قانونی است.

رشته های پزشکی رایگان در آلمان

مهاجرت به کشور آلمان به عنوان کشوری که امکان تحصیل در رشته های پزشکی رایگان در آلمان و نیز در سایر رشته ها را برای دانشجویان به وجود اورده است در سال های اخیر روند رو به رشدی را طی کرده است.
دانشگاه های این کشور با داشتن سطح بالای علمی در تمام دنیا، بهترین دوره های تحصیلی را در مقاطع مختلف برای دانشجویان پزشکی ارائه می دهند.
در مورد هزینه ی تحصیل در آلمان می توان گفت که به غیر از رشته هایی که دانشجویان در دانشگاه های خصوصی این کشور انتخاب کرده و مشغول به تحصیل در آن ها می شوند ، برای ادامه ی تحصیل در گروه علوم پزشکی و دندان پزشکی می توان تقریبا تمام رشته ها را در شمار لیستی تحت عنوان رشته های پزشکی رایگان در آلمان قرار داد.
تمام دانشگاه های دولتی کشور آلمان ، اقدام به ارائه ی رشته های پزشکی رایگان در دوره های مختلف کرده اند که دانشجو هیچ هزینه ای را به عنوان شهریه برای تحصیل در این رشته ها پرداخت نمی کند.
اما علی رغم این که دانشجو می تواند با حمایت دولت در رشته های پزشکی در آلمان در دانشگاه ای مختلف این کشور مشغول به تحصیل شود اما باید هزینه ی اندکی بابت خرید کتاب و ملزومات تحصیلی ، اجاره ی خوابگاه، هزینه ی بیمه ی دانشجویی ، هزینه ی حمل و نقل و … را خودش تامین نماید.
پیش تر اشاره شد که تحصیل در رشته های پزشکی در دانشگاه های خصوصی آلمان دارای شهریه می باشد،
اما استثنایی بر این اصل هم وارد شده است و آن هم این که چنان چه دانشجو اتز جانب این دانشگاه ها بورسیه شود می تواند همانند دانشگاه ها و مراکز دولتی در این کشور، از امکان تحصیل در رشته های پزشکی رایگان در آلمان در این دانشگاه ها نیز بهره مند گردد.

شهریه دانشگاههای آلمان

دانشگاه های دولتی آلمان به دلیل شهریه های پایینی که دارد (میانگین ۳۰۰ یورو در ترم ان هم بابت ثبت نام) مورد استقبال اکثر افراد بوده و هست. هزینه ی زندگی دانشجویی در کشور آلمان به طور میانگین ۵۰۰ یورو در ماه می باشد  که قسمت عمده ی ان به اجاره خانه در آلمان اختصاص می یابد. کار دانشجویی در دانشگاه در طول تحصیل کاملا قانونی است و می تواند بخشی اعظمی  از هزینه ها را پوشش دهد. حقوق کار دانشجویی در آلمان از ۸ تا ۱۰ یورو در ساعت می باشد.

دانشگاه های خصوصی بر خلاف دانشگاه های دولتی آلمان شهریه های بالایی دارد ( به طور میانگین ۱۰۰۰۰ یورو ) و چندان مورد استقبال دانشجویان متقاضی تحصیل در کشور آلمان نمی باشد اما این را باید در نظر داشت که دانشگاه های خصوصی آلمان نیز از سطح علمی بالایی برخوردارند .

بهترین دانشگاههای آلمان

دانشگاه فریه برلین : این دانشگاه که یکی از بهترین دانشگاه‌های تحقیقاتی آلمان و بزرگ‌ ترین دانشگاه از چهار دانشگاه تحقیقاتی برلین است، در نظر دارد در آینده‌ای نزدیک یک‌ سوم از جمعیت دانشجویان خود را از میان دانشجویان بین‌المللی انتخاب کند. دانشگاه فریه برلین در رتبه ‌بندی کیو اس که هرساله بهترین دانشگاه‌های جهان را در فهرست سالانه خود منتشر می‌کند، در رتبه ۸۷ دنیا قرار گرفته است و در رشته‌های هنر، علوم انسانی و علوم اجتماعی یکی از بهترین‌ها در جهان شناخته می‌شود.

دانشگاه هومبولت برلین : بیش از ۱۰ درصد  از جمعیت دانشجویان دانشگاه هومبولت که یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های برلین است را دانشجویان بین‌المللی تشکیل می‌دهند. در سال ۲۰۱۳- ۲۰۱۲ این دانشگاه در فهرستی که برای رده ‌بندی بهترین دانشگاه‌های آموزش عالی جهان منتشر کرد، رتبه ۹۹ ام دنیا را به خود اختصاص داد.

دانشگاه بین‌المللی شیلر : دانشگاه بین‌المللی شیلر، با پردیس‌های متعدد در اروپا و آمریکا یک دانشگاه بین‌المللی به معنای واقعی است. پردیس اصلی این دانشگاه در ایالت فلوریدا آمریکا واقع شده ، اما قدیمی‌ترین و بزرگ ‌ترین پردیس این دانشگاه در هایدلبرگ آلمان قرار دارد. این دانشگاه در ابتدا برای دانشجویان آمریکایی که قصد ادامه تحصیل در کشور آلمان  را داشتند، تأسیس شد. در حال حاضر دانشجویانی از ۱۰۰ کشور جهان در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

ویزای تحصیلی آلمان

مدارک مورد نیاز وبزای دانشجویی آلمان

  • پاسپورت با اعتبار حداقل ۶ ماهه و دو کپی از آن
  • پذیرش تحصیلی
  • گواهی پایان دوره سه سال متوسطه (به همراه ترجمه)
  • گواهی پایان دوره پیش دانشگاهی (به همراه ترجمه)
  • گواهی پایان دوره کارشناسی و یا کارشناسی ارشد (به همراه ترجمه)
  • فرم پرشده ی درخواست ویزای تحصیلی
  • عکس رنگی پاسپورتی
  • شناسنامه و دو کپی از آن
  • گواهی پشتیبانی مالی : این گواهی به دو صورت قابل ارایه است. یکی ارایه گواهی تمکن مالی به ارزش ۸۶۰۰ یورو و یا ارایه گواهی ضمانت و پشتیبانی توسط یکی از وابستگان متقاضی که ساکن آلمان میباشد.
  • مدارک سوابق شغلی (در صورت وجود)
  • هزینه ی صدور روادید (۶۰ یورو) تحصیل در آلمان
  • انگیزه نامه
  • زندگی نامه

تحصیل رایگان در آلمان

دولت المان با فراهم نمودن امکان تحصیل رایگان این کشور را به یکی از بهترین مقاصد دانشجویان از سراسر جهان مبدل نموده است .از دلایل دیگر که متقاضیان تحصیل ، کشور آلمان را انتخاب می کنند می توان به کیفیت مراکز آموزشی این کشور وبازارکار مناسب بعد از تحصیل و امکان تحصیل به زبان انگلیسی و آلمانی و… اشاره نمود.

تحصیل در آلمان با دیپلم

می توان گفت به طور کلی هیچ مدارک دیپلم شناخته شده ای در سرتاسر اروپا وجود ندارد. بنابراین اگر شما قصد دارید یک دوره تحصیلی را در آن جا بگذرانید میبایست از طریق یک روش ملی برای دریافت مدرک تحصیلی یا دیپلم تحصیلی خود در کشور های دیگری از اتحادیه اروپا تجدید نظر نمایید.

جهت کسب اطلاعات جامع در خصوص شرایط تحصیل در آلمان با ما در تماس باشید

۰۲۱-۸۸۲۸۸۲۰۰

شرایط تحصیل در آلمان در مقطع لیسانس

طول دوره ی تحصیل در مقطع لیسانس ۳ تا ۴ سال است و حتما باید مدرک زبان B1 آلمانی داشته باشید.رشته ی انتخابی شما باید مرتبط با دیپلم و پیش دانشگاهی شما باشد.یکی از شروط مهمی که دانشگاه های آلمان برای متقاضیان خود گذاشته است قبولی در دانشگاه سراسری روزانه ، شبانه ، پردیس است البته این قبولی می تواند در رشته ی  پایه هم باشد فقط مرتبط بودن با رشته ی انتخابی شما مهم است.

اگر دانشجویی دانشگاه ازاد هستید با گذراندن ۲۵ واحد مجوز ورود به دانشگاه های آلمان را دارید . برای این مقطع باید حتما زیر ۲۴ سال داشته باشید . برای گرفتن پذیرش کالج های آلمان نیز همین شرایط صدق می کند طول دوره ی کالج یکسال است و بسته به نوع رشته ی شما دروسی را اموزش می بینید مثلا برای کالج پری مدیکال دروس شیمی ، زیست ، ریاضی ، فیزیک به زبان المانی تدریس می شود .

مقطع فوق لیسانس

با توجه به شرایط تحصیل در آلمان طول دوره ی تحصیل در مقطع فوق لیسانس ۲ تا ۳ سال است و مدرک زبان مورد نیاز آن B2  آلمانی یا ایلس ۵/۶ است. پیشنهاد گروه لگال اپلای به شما عزیزان تحصیل به زبان آلمانی می باشد چون تعداد رشته های که در دانشگاه های معتبر این کشور به زبان انگلیسی می باشد بسیار کم تر از آلمانی زبان ان است . باید در نظر داشته باشید که مدرک لیسانس شما مورد تائید این کشور باشد . سن مورد قبول نهایتا ۳۰ سال می باشد که می توان گپ تحصیلی خود را با رزومه ی کاری مرتبط پوشش دهید .

مقطع دکتری

شرایط تحصیل در المان به گونه ای است که اکثر افرادی که فکر ادامه ی تحصیل در خارج از کشور را در سر دارند یکی از اولویت هایشان تحصیل در المان است. مدت زمان اخذ مدرک دکتری در المان ۴ سال می باشد که دانشجو می تواند هم به زبان المانی و هم به زبان انگلیسی تحصیل کند که البته دانشجو برای گذراندن تحصیل هر یک از این ها نیازمند مدرک می باشد مثلا اگر بخواهد به زبان انگلیسی تحصیل کند بایستی مدرک ایلتس یا تافل داشته باشد. بالا بودن معدل نیز یکی دیگر از شرایط پذیرش دکتری در المان است.
در دانشگاه های دولتی تحصیل در مقطع دکترا رایگان است و بسته به نوع رشته ی تحصیلی مبلغی به عنوان حقوق به دانشجوی دکتری ماهانه پرداخت می شود.
به طور کلی یک دانشجو در المان به طور ماهیانه به مبلغی حدود ۸۲۰ یورو نیازمند است که این هزینه صرف خوراک پوشاک و سایر چیز ها می شود.
به منظور تحصیل کارشناسی ارشد در المان فرد محصل باید دانشجوی مقطع کارشناسی در دانشگاه های کشور باشد یا اینکه دارای قبولی در ازمون سراسری باشد. به طور کلی فردی که قصد اخذ فوق لیسانس در المان را دارد باید از دانشگاه های سراسری مدرک داشته باشد در غیر این صورت برای ورود به دانشگاه باید سوابق تحصیلی عالی داشته باشد.
شهریه و هزینه ی تحصیل در المان
با توجه به این که دانشگاه های المان اکثرا به صورت رایگان است دانشجو میبایست فقط هزینه ی نیاز های روزمره خود را رداخت کند. البته در بعضی از دانشگاه ها به ویژه دانشگاه هایی که به زبان انگلیسی ارائه می شوند دانشجو موظف است سالیانه مبلغ ۱۵۰۰۰ یورو به منظور شهریه پرداخت کند.

منبع : شرایط تحصیل در آلمان - لگال اپلای


  • [ ]